Menu

 Believe the Hype

Believe the Hype:'Na een bezoekje van Doutzen Kroes die vervolgens een aantal foto’s poste in haar Believe the Hype sweater, was het hek van de dam'

Jacinta Mayora is een levensgenieter en tevens trotse eigenaar van Believe the Hype. Believe the Hype is voornamelijk bekend door de sweaters en T-shirts met grappige en controversiële teksten.

Hoe kwam je op het idee?

“Precies 2 jaar geleden zei ik m’n baan op en besloot ik eindelijk mijn droom waar te maken. Iedereen verklaarde me voor gek maar dat gaf me een extra drive om ze het tegendeel te bewijzen. Ik moest en zou een winkeltje beginnen. Het werd een concept store in de Jordaan met allerlei DIY geïnspireerde items. Van dromenvangers tot kleding tot shellac nagellak behandelingen. Het werd al vrij snel duidelijk dat vooral de truien erg geliefd waren. Na een bezoekje van Doutzen Kroes die vervolgens een aantal foto’s poste in haar Believe the Hype sweater, was het hek van de dam. Inmiddels heb ik (met pijn in het hart) de winkel gesloten om me volledig te focussen op Believe the Hype als merk.”

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

“Ik ben een Instagram-junkie, slapeloze nachten vul ik in met uren verdwalen op Instagram waar ik de grappigste teksten en andere inspiratie tegenkom. Muziek is ook een eindeloze inspiratiebron, ik haal veel uit songteksten. Maar ik mag mijn eigen vrienden ook niet vergeten, een van mijn bestsellers is bijvoorbeeld “Sorry I’m late… again”. Een zin die ik zeer regelmatig van een van mijn vriendinnen te horen krijg.”

Wat zijn de belangrijkste lessen over ondernemerschap die je tot nu toe hebt geleerd?

“Blijf dicht bij jezelf, zonder netwerk en gun factor kom je nergens. Dus ga nooit naast je schoenen lopen, behandel iedereen zoals je zelf graag behandeld wilt worden en wees oprecht. Verder heb ik geleerd dat al dat suffe administratieve gedoe toch echt wel noodzakelijk is ;)”

Wat is je levensmotto?

“Bij twijfel altijd doen!! Dit moet je natuurlijk met een knipoog zien. Maar ik zie het zo; liever een levensles van een “foute” keuze dan spijt dat ik iets niet gedaan heb. Avoid the “What If’s” (goeie voor op een trui trouwens!)”

Believe the hype

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »