Menu



LA BLUSH


Linda Gielis (27) begon als stagiaire bij Nederlands ontwerper Claes Iversen, maar droomde zelf ook al van jongs af aan van een eigen label en dreams come true. Ze startte in 2015 lingerie label LA BLUSH. Bij elke bestelling schrijft ze er een persoonlijk gedichtje bij om vrouwen te inspireren met een positieve manier van denken.

Wat maak je?

Ik ontwerp, maak en verkoop lingerie: LA BLUSH staat symbool voor uniek zijn en je goed voelen over jezelf en je lichaam. In de online store vind je een collectie van ontwerpen die ik verkoop onder mijn eigen merk LYN LABEL. De ontwerpen zijn vrouwelijk, verfijnd en gecombineerd met de mooiste kleuren kant. Ik maak de ontwerpen bewust in kleine oplages. De lingerie setjes zijn verkrijgbaar in de maten A tot en met D en de slips vanaf XXS tot en met XL.

Hoe kwam je op het idee?

Toen ik in 2011 klaar was met mijn mode studie en lingerie specialisatie bleek een aansluitende baan vinden lastiger dan verwacht,maar ik zag dat juist als een kans. Inmiddels kon je met vrije lage kosten een webshop op zetten dus ik besloot om een eigen online lingerie store te openen. Mijn proces deelde ik op social media , ik ging naar meetings van ambiteuze meisjes en ik vertelde iedereen in mijn omgeving over mijn plannen. Daarnaast heb ik onderzoek gedaan naar het aanbod op het gebied van (online) lingerie verkoop en wat ik zou kunnen toevoegen.

Waarom wilde je dit product maken?

Ik miste de liefde voor de ambacht. Veel kleding/lingerie wordt in massa geproduceerd maar op het moment dat je een ontwerp zelf maakt, krijgt het veel meer betekenis. Dat vindt ik bijzonder. Daarnaast is het voor de klant leuk om te zien hoe een item gemaakt wordt en een stukje betrokkenheid te voelen in het ontwerpproces.

Wat is uniek aan jouw product?

Mijn klanten weten dat ze een bijzonder en handgemaakt item dragen dat met liefde is gemaakt. Om mijn ontwerpen een extra dimensie te geven, voeg ik aan ieder ontwerp een eigen geschreven gedichtje toe. Met deze gedichtjes hoop ik vrouwen een positief gevoel te geven. ‘Een klein geluksmomentje.’

Wat is je hoogtepunt tot nu toe?

Eigenlijk bestaat la blush voor mij uit heel veel hoogtepunten. Een maand na de lancering van mijn eerste 3 ontwerpen kreeg ik bijvoorbeeld al mijn eerste verkooppunt in Amsterdam. Maar ook mijn eerste interview, een nieuwe collectie die online gaat, een trip naar Parijs en lieve reacties van klanten, zijn bijzondere hoogtepunten.

Wat is je levensmotto?

“Happiness is the key to be successful”

Wat zijn je ambities, waar droom je van?

Ik hoop nog heel veel mooie collecties te ontwerpen en mensen te raken met mijn werk maar mijn missie is geslaagd als ik elke dag met een lach mijn La blush studio binnen kan stappen.

Heb je tips voor startende ondernemers?

Wees niet te streng voor jezelf. Het is 1 groot avontuur waar je heel veel dingen voor de eerste keer gaat doen. Geef jezelf daarom de ruimte om fouten te maken. En zie het niet als falen maar als een leer moment!

La Blush

Geen producten gevonden...
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »